1. Definicje pojęć
1.1. Poniższym pojęciom w niniejszym Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:
a) Sprzedający
B2B Consulting Aleksander Brych
ul. Obozowa 20 / U11
01-161 Warszawa
NIP: 9511645820
b) Klient, Kupujący – osoba posiadająca konto Klienta w serwisie Sklepu lub składająca zamówienie za pośrednictwem Sklepu i zawierająca na ustalonych warunkach umowę sprzedaży ze Sprzedającym. Klientem/Kupującym może być:
osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
osoba prawna, lub jednostka organizacyjna, której prawo przyznaje zdolność do czynności prawnych.
c) Sklep – sklep internetowy stanowiący serwis internetowy w domenie www.123parapety.pl,
d) Konsument – Klient/Kupujący będący osobą fizyczną, dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
e) Zamówienie – czynność Klienta/Kupującego dokonywana w celu zawarcia umowy sprzedaży, skutkująca złożeniem Sprzedającemu oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego,
f) Regulamin – regulamin sklepu 123parapety.pl,
g) Użytkownik – osoba przeglądająca asortyment Sklepu.
Adres do korespondencji w sprawach związanych z działalnością Sklepu, w tym w sprawach reklamacji:
123parapety, Al. Krakowska 13, 05-090 Sękocin Nowy (Mazowieckie, Polska)
Adres e-mail: 123parapety@gmail.com
Telefon kontaktowy: 736 653 019
2. Postanowienia ogólne
2.1. Niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym między innymi składania i realizacji Zamówień, korzystania z Konta Klienta, tryb postępowania reklamacyjnego, uprawnienia związane z odstąpieniem od Umowy sprzedaży.
2.2. Regulamin jest udostępniany Klientowi pod adresem Regulamin Sklepu nieodpłatnie, przed zawarciem Umowy sprzedaży, w sposób umożliwiający pozyskanie, odtworzenie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą Systemu Teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
2.3. Usługa świadczona drogą elektroniczną polega na:
a) umożliwieniu przeglądania asortymentu Sklepu;
b) umożliwieniu dokonywania Klientom poprzez serwis Sklepu zamówień na towary, których asortyment i ceny został wskazany na stronie Sklepu;
c) prowadzeniu internetowej platformy sprzedaży wysyłkowej towarów zamówionych przez Kupujących (zawierania umowy sprzedaży na odległość);
d) umożliwieniu zakładania i prowadzenia konta Klienta w ramach serwisu Sklepu;
e) przesyłaniu newslettera dla Klientów, którzy wyrazili wolę jego otrzymywania.
2.4. Sprzedający informuje, że usługi wskazane w ppkt. a, d i e pkt. 2.3 powyżej są usługami nieodpłatnymi.
2.5. Zamówienia dokonywane na towary, których asortyment został wskazany na stronie sklepu są w każdym przypadku zamówieniami z obowiązkiem zapłaty i prowadzą do zawarcia odpłatnej umowy sprzedaży zamówionego towaru.
2.6. Sprzedający zastrzega, że informacje o asortymencie towarów oraz cenach, podane na stronie Sklepu nie stanowią oferty zawarcia umowy w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
2.7. W celu korzystania z usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu, Klient powinien spełnić niżej wymienione minimalne wymagania techniczne: a) posiadać przeglądarkę internetową: Internet Explorer w wersji nie starszej niż 7.0 lub Mozilla Firefox w wersji nie starszej niż 3.0 lub Chrome (wszystkie wersje) lub Opera w wersji nie starszej niż 2;
b) posiadać włączoną obsługę JavaScript;
c) posiadać aktywny adres e-mail.
3. Rejestracja Kupującego i konto Kupującego, Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
3.1. Zawarcie umowy o świadczenie drogą elektroniczną usług przeglądania asortymentu sklepu dokonuje się poprzez otwarcie strony serwisu za pośrednictwem przeglądarki internetowej.
3.2. Zawarcie umowy o świadczenie drogą elektroniczną usług założenia i prowadzenia konta Klienta dokonuje się poprzez rejestrację konta Klienta.
3.3. Zawarcie umowy o świadczenie drogą elektroniczną usług newslettera, zamawiania towarów i zawierania na odległość umowy sprzedaży może się dokonać poprzez: a) rejestrację Kupującego i założenie przez niego konta; b) złożenie przez Kupującego jednorazowego zamówienia jako gość Sklepu bez tworzenia stałego konta Klienta.
3.4. Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usług wskazanych w pkt. 2.3.c-e zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Każda ze stron ma prawo do wypowiedzenia umowy, a Klient będący Konsumentem posiada również prawo odstąpienia od umowy na zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
3.5. Rejestracja Kupującego jest bezpłatna i niezbędna do założenia Konta.
3.6. Rejestracja Kupującego dokonywana jest poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego w serwisie Sklepu.
3.7. Formularz rejestracyjny zawiera pola, których wypełnienie jest obowiązkowe.
3.8. W formularzu rejestracyjnym Kupujący podaje swoje Dane osobowe w zakresie niezbędnym do utworzenia Konta oraz realizacji zamówienia.
3.9. Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego Sprzedawca przesyła pocztą elektroniczną na podany adres potwierdzenie dokonania rejestracji wraz z potwierdzeniem loginu i hasła oraz linkiem aktywującym konto.
3.10. Posiadanie Konta umożliwia Kupującemu w szczególności: a) bezpośrednie dokonywanie zamówień; b) edytowanie Danych osobowych, w tym adresów dostawy; c) przeglądanie historii Zamówień; d) zamówienie Newslettera.
3.11. Login i hasło mają charakter poufny i nie mogą być udostępniane osobom trzecim. Kupujący jest obowiązany należycie zabezpieczyć login i hasło przed dostępem osób niepowołanych.
3.12. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną jest równoznaczne ze złożeniem niżej wskazanych oświadczeń:
a) zapoznałem się z treścią Regulaminu i akceptuję jego postanowienia;
b) przystępuję do korzystania z usług Sprzedającego dobrowolnie;
c) spełniam przewidziane w Regulaminie warunki korzystania ze Sklepu;
d) dane podane przeze mnie są zgodne z prawdą i nie naruszają praw osób trzecich;
e) wyrażam zgodę na zawarcie umowy drogą elektroniczną;
f) wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do świadczenia usług;
g) wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości o utrudnieniach, zmianach czy przerwach technicznych w działaniu Sklepu.
3.13. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w następujących przypadkach:
a) jeżeli cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest sprzeczny z Regulaminem Sklepu;
b) jeżeli działalność Klienta zmierza do popełnienia przestępstwa lub narusza prawa osób trzecich;
c) jeżeli Sprzedający otrzyma urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub działalności Klienta;
d) jeżeli Kupujący przesyła niezamówione informacje handlowe (spam);
e) jeżeli Kupujący w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu;
f) jeżeli podane dane budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności, np. fikcyjne dane adresowe.
3.14. Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną również w przypadku, kiedy Kupujący nie złożył zamówienia lub nie logował się na konto w ciągu jednego roku od ostatniej aktywności.
3.15. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy składane przez Sprzedającego przesyłane jest na e-mail Kupującego i skutkuje trwałym usunięciem konta.
3.16. Kupujący może w każdej chwili wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie oświadczenia e-mailem lub poprzez samodzielne usunięcie konta.
3.17. Wypowiedzenie umowy następuje z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
3.18. Sprzedający może odmówić rejestracji Kupującego w przypadkach, o których mowa w pkt. 3.13. Kupujący zostanie o tym poinformowany e-mailem i ma prawo do złożenia reklamacji w terminie 7 dni.
3.19. Zabrania się umieszczania w koncie treści o charakterze bezprawnym. Sprzedający ma prawo wezwać do ich usunięcia w terminie nie krótszym niż 3 dni, a po jego bezskutecznym upływie – usunąć te treści samodzielnie.
4. Przyjmowanie i realizacja zamówień
4.1. Zamówienia od Kupujących są przyjmowane przez Sklep za pomocą elektronicznego formularza zamówienia.
4.2. Zamówienia drogą elektroniczną można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
4.3. Złożenie zamówienia stanowi ofertę zakupu w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego i polega na: a) wybraniu towarów z oferty;
b) dodaniu ich do koszyka;
c) zalogowaniu lub podaniu danych jako gość;
d) wybraniu sposobu zapłaty i dostawy;
e) potwierdzeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
4.4. Wysłanie zamówienia stanowi złożenie oferty zawarcia umowy sprzedaży.
4.5. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji – co stanowi zawarcie umowy sprzedaży.
4.6. Wiążąca i ostateczna jest cena podana w koszyku w chwili składania zamówienia.
4.7. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres e-mail informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Informacja ta stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty, co jest równoznaczne z zawarciem Umowy sprzedaży.
4.8. Wiążąca i ostateczna jest cena podana w koszyku w chwili składania Zamówienia przez Klienta.
4.9. Za Zamówienie Klient może zapłacić przelewem, za pomocą płatności elektronicznych oraz kartą płatniczą – za pośrednictwem operatora płatności Autopay.
4.10. Operatorem kart płatniczych jest Autopay S.A.
4.11. Klient zostanie poinformowany o wysokości płatności, dostępnych metodach oraz danych operatora przed dokonaniem płatności. Szczegółowy regulamin płatności dostępny jest na stronie internetowej operatora.
4.12. W celu dokonania płatności Klient powinien postępować zgodnie z instrukcjami Autopay, do którego zostanie przekierowany ze Sklepu.
4.13. Transakcje kartami płatniczymi są zabezpieczone zgodnie ze standardem PCI DSS. Połączenia są szyfrowane z wykorzystaniem protokołu SSL/TLS.
4.14. Reklamacje dotyczące płatności kartami należy składać bezpośrednio do Sprzedającego (Sklepu internetowego), który jest pierwszym punktem kontaktu.
4.15. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej (PDF) wysyłanych na jego adres e-mail.
4.16. Dostawa towarów realizowana jest wyłącznie na terytorium Polski (chyba że w opisie towaru zaznaczono inaczej).
4.17. Koszty dostawy:
- parapety: 39 zł brutto,
- akcesoria: 10 zł brutto.
4.18. Czas dostawy wynosi standardowo do 3 dni roboczych od momentu wysyłki.
4.19. Towar może zostać dostarczony poprzez:
a) przesyłkę kurierską;
b) odbiór osobisty w Sękocin Nowy;
c) inne opcje podane na stronie internetowej.
4.20. Kupujący zobowiązany jest sprawdzić przesyłkę w obecności kuriera i – w przypadku uszkodzenia – sporządzić protokół szkody. Protokół ten ułatwia reklamację, ale nie jest obowiązkowy.
4.21. Sprzedawca zastrzega maksymalny czas realizacji zamówienia na 30 dni. Po jego upływie Kupujący ma prawo anulować zamówienie, a Sprzedający zwróci wszystkie wpłacone środki.
4.22. Sprzedawca nie ma obowiązku dostarczenia dokumentu sprzedaży Kupującemu. W przypadku chęci otrzymania faktury należy poinformować Sprzedającego i podać niezbędne dane.
4.23. Zamówienia telefoniczne są traktowane jako oferta zakupu. Konsultant potwierdza cenę, dostępność i czas dostawy. Umowa zostaje zawarta po potwierdzeniu przez Kupującego.
4.24. Treść proponowanej umowy sprzedaży w przypadku zamówień telefonicznych przekazywana jest Kupującemu e-mailem, a umowa zostaje zawarta po otrzymaniu przez Sprzedającego potwierdzenia.
4.25. Rozmowy telefoniczne dotyczące zamówień mogą być rejestrowane.
4.26. Produkty wykonywane na wymiar nie podlegają zwrotowi, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, art. 38.
5. Ceny towarów i koszty wysyłki
5.1. Ceny towarów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
5.2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmian cen, wprowadzania i odwoływania promocji – z zastrzeżeniem, że po zawarciu umowy z Kupującym cena nie ulega zmianie.
5.3. Kupujący jest informowany o kosztach dostawy przed zatwierdzeniem zamówienia.
6. Czas realizacji zamówienia
6.1. Czas realizacji to okres od momentu przyjęcia zamówienia do chwili wysyłki – liczone tylko dni robocze.
6.2. Standardowy czas realizacji: od 1 do 3 dni roboczych, chyba że inaczej określono w opisie produktu.
6.3. W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może się wydłużyć – Kupujący zostanie o tym poinformowany i może odstąpić od umowy.
6.4. Dla produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie termin ustalany jest indywidualnie. Klient ma prawo anulować zamówienie, jeśli go nie akceptuje.
6.5. W przypadku płatności przelewem termin realizacji liczony jest od momentu zaksięgowania środków. Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z błędnych danych adresowych.
7. Formy płatności
7.1. Klient może zapłacić:
- przelewem na rachunek bankowy (przedpłata),
- za pomocą płatności elektronicznych i kartą płatniczą – za pośrednictwem operatora Autopay.
7.2. Operatorem kart płatniczych i szybkich płatności jest Autopay S.A.
Transakcje kartą są realizowane zgodnie z wymogami bezpieczeństwa PCI DSS.
7.3. W przypadku nieuiszczenia przez Kupującego zadatku w ustalonym terminie zamówienie uznaje się za anulowane. Kupujący jest zwolniony z obowiązku wpłaty zadatku, jeśli Sprzedający odrzuci jego ofertę.
7.4. Sprzedający może wstrzymać wysyłkę do czasu otrzymania płatności.
8. Uszkodzenie przesyłki i reklamacje transportowe
8.1. Sprzedający odpowiednio zabezpiecza towary do transportu.
8.2. Kupujący zobowiązany jest sprawdzić stan przesyłki przy odbiorze. W przypadku uszkodzeń należy podjąć niezbędne czynności w celu ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
8.3. Zaleca się, by zawartość przesyłki była sprawdzana w obecności kuriera.
8.4. W przypadku uszkodzeń zawartości Kupujący może zażądać sporządzenia protokołu szkody. Protokół można również sporządzić po doręczeniu, zgodnie z przepisami.
8.5. Protokół szkody nie jest obowiązkowy, ale przyspiesza proces reklamacyjny.
8.6. Podpisanie odbioru przesyłki bez zastrzeżeń nie wyłącza możliwości reklamacji.
8.7. W przypadku Kupujących niebędących Konsumentami ryzyko przechodzi na nich w momencie przekazania przesyłki przewoźnikowi.
8.8. Jeżeli przesyłka wróci do Sprzedającego z powodu:
- błędnych danych adresowych,
- nieodebrania w terminie,
- innego zaniedbania Kupującego – Kupujący ponosi koszty ponownej dostawy i ewentualnych zwrotów.
9. Gwarancja
9.1. Wszystkie towary sprzedawane są jako nowe i pełnowartościowe. Sprzedawca dostarcza rzeczy wolne od wad.
9.2. Gwarancja na parapety wynosi 2 lata od daty zakupu, pod warunkiem prawidłowego montażu zgodnie z instrukcją.
9.3. Oświadczenie gwarancyjne może być dostępne na stronie sklepu lub jako załącznik do wiadomości e-mail z potwierdzeniem zakupu.
9.4. Reklamacje należy zgłaszać pisemnie lub mailowo. Koszt odesłania towaru ponosi Sprzedający. Klient powinien dołączyć protokół reklamacyjny (przesyłany na życzenie), wraz z numerem faktury lub paragonu.
9.5. Konsument powinien wskazać, czy korzysta z gwarancji czy rękojmi.
9.6. W przypadku przedsiębiorców (nie-Konsumentów) odpowiedzialność z tytułu rękojmi zostaje wyłączona (art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego).
10. Odstąpienie od umowy – Konsument
10.1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Termin liczony jest od dnia otrzymania towaru.
10.2. Sprzedający zwróci wszystkie koszty, w tym koszt najtańszej oferowanej przesyłki.
10.3. Zwrot nastąpi na wskazany rachunek bankowy lub tą samą metodą, jaką dokonano płatności.
10.4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
10.5. Konsument ma obowiązek zwrócić towar w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy.
10.6. Sprzedawca potwierdza na piśmie przyjęcie zwrotu i jego datę.
10.7. Koszty zwrotu towaru ponosi Konsument.
10.8. Zwrot nie przysługuje w przypadku towarów wykonanych na zamówienie, według indywidualnej specyfikacji.
10.9. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru, jeśli korzystał z niego w sposób wykraczający poza konieczny do zapoznania się z jego cechami.
11. Ochrona danych osobowych
11.1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedający. Dane kontaktowe:
- Adres: 123parapety, Al. Krakowska 13, 05-090 Sękocin Nowy
- E-mail: 123parapety@gmail.com
- Telefon: 736 653 019
11.2. Dane przetwarzane są zgodnie z RODO (Rozporządzenie 2016/679), w celu:
- realizacji umowy,
- wypełnienia obowiązków prawnych,
- weryfikacji płatności,
- obsługi reklamacji,
- marketingu bezpośredniego.
11.3. Zakres danych:
- imię, nazwisko, e-mail, telefon, adres, IP, NIP (fakultatywnie)
11.4. Dane przechowywane są przez 5 lat zgodnie z ustawą o rachunkowości.
11.5. Dane mogą być przekazywane m.in.:
- firmom kurierskim, operatorowi płatności (Autopay), producentom, platformom informatycznym, organom publicznym (jeśli prawo tego wymaga)
11.6. Klient ma prawo do:
- dostępu, sprostowania, ograniczenia, przenoszenia, usunięcia danych, wniesienia sprzeciwu, skargi do UODO.
11.7. Dane nie są przekazywane poza EOG ani poddawane profilowaniu.
12. Reklamacje usług elektronicznych i odstąpienie
12.1. Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą usług świadczonych elektronicznie.
12.2. Reklamacja powinna zawierać: imię, nazwisko, login, e-mail, opis usterki i datę wystąpienia.
12.3. Sprzedający rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni i poinformuje o wyniku.
12.4. W przypadku uznania reklamacji Konsument otrzyma zwrot poniesionych kosztów. Przedsiębiorcy nie mają prawa do odszkodowań za utracone korzyści.
12.5. Konsument otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną wraz z wymaganymi informacjami (opis usługi, dane kontaktowe, czas trwania umowy itd.).
12.6. Konsument może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.
12.7. W przypadku odstąpienia, Sprzedający usuwa konto i dane osobowe Konsumenta.
12.8. Prawo odstąpienia nie przysługuje, jeśli usługa została w pełni wykonana za zgodą Konsumenta.
13. Postanowienia końcowe
13.1. Informacje na stronie Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
13.2. Opisy i zdjęcia mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistości (np. kolory na ekranie).
13.3. W razie wątpliwości Kupujący może skontaktować się z obsługą Sklepu.
13.4. Spory rozpatruje sąd właściwy według Kodeksu postępowania cywilnego. W przypadku firm – sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.
13.5. Regulamin obowiązuje od 01.05.2025 r.
13.6. Pełny regulamin dostępny jest na stronie www.123parapety.pl.
13.7. Sprzedawca może wprowadzać zmiany w regulaminie. Klient zostanie powiadomiony z 14-dniowym wyprzedzeniem. Zmiany nie działają wstecz.
13.8. Umowy zawierane są w języku polskim.
13.9. W sprawach nieuregulowanych stosuje się m.in. ustawę o prawach konsumenta, Kodeks cywilny i ustawę o prawie autorskim.
13.10. Wszystkie opisy, zdjęcia i grafiki są chronione prawem autorskim.
13.11. Znaki towarowe należące do innych podmiotów używane są wyłącznie w celach informacyjnych.